Blogopmaak

Posts LinkedIn

Een leidinggevende kan zijn team van medewerkers op allerlei manieren aansturen. Door sturend op te dragen, een taak te delegeren of ruimte te scheppen voor eigen inbreng. Het gedrag van de leidinggevende moet ervoor zorgen dat het gedrag van de medewerkers leidt tot de gewenste resultaten.



Om effectief leiding te geven, kun je het beste de stijl van leiderschap afstemmen op de medewerker. Voor een bekende, veel voorkomende taak is een andere vorm van leidinggeven nodig dan bij een complex nieuw traject. Een leidinggevende benadert niet elke medewerker op dezelfde wijze, maar in elke situatie anders oftewel situationeel leiderschap.

Toen ik voor het eerst leerde dit model toe te passen, was ik nog een medewerker. Ik leerde aangeven bij mijn manager in welke ontwikkelfase ik zat, zodat hij wist hoe hij mij moest aansturen.


Toen ik manager was, heb het model van Blanchard aan elke nieuwe collega laten zien in hun eerste week om miscommunicatie in hun ontwikkeling te voorkomen. Een win-win voor medewerker en leidinggevende.


Post LinkedIn:

https://www.linkedin.com/posts/ysso-optimale-prospect-klantreis_sales-service-samenwerken-activity-6899267133373829121-BPkW
By YSSO 17 Mar, 2023
Samenwerken is de sleutel 🔑 tot succes in elke organisatie. Door samen te werken kunnen we onze krachten bundelen en onze doelen sneller 🚀 en effectiever bereiken. Lees verder op LinkedIn: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7042572043782877184
By YSSO 05 Jul, 2022
✷ Two reasons to take risks: ➊ If you win, you will be happy 😀 ➋ If you lose, you will be wise 🎓 Post LinkedIn: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6950018452149432321
By YSSO 29 Jun, 2022
Over welke vaardigheden moet de leider van de toekomst beschikken ❔  Van de ➆ leiderschapsvaardigheden in het artikel van de MT Sprout, vallen mij met name nummers 5, 6 en 7 op. ➎ Leading people => geef medewerkers ruimte, vrijheid en verantwoordelijkheid om hun doelen te halen ➏ Samenwerkend => Een leider met impact kan goed samenwerken met anderen. Hij zoekt actief verbinding om tot gezamenlijke oplossingen te komen. ➐ Bouwen van teams => Geef een team de vrijheid om hun werk zelf in te vullen. Medewerkers gaan harder lopen en beter hun kwaliteiten benutten. Benieuwd naar nummers 1 t/m 4, check mijn post op LinkedIn: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6948542521178243072
By YSSO 21 Jun, 2022
Post LinkedIn: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6944912968031592448
By YSSO 16 Jun, 2022
Wat zegt je collega over jullie dienstverlening? Wat vertelt een salesmanager een potentiële klant? En als een prospect naar kantoor belt, wat is dan het verhaal van je collega’s en hoe handelen zij? Worden verkoopsignalen goed opgepakt? Hier waren wij erg nieuwsgierig naar. 
By YSSO 09 Jun, 2022
Eerst begrijpen dan begrepen worden Dat is volgens Stephen Covey één van de belangrijkste communicatievaardigheden. Ik heb dit zelf ondervonden in gesprek met een ontevreden opdrachtgever 😡.
By YSSO 02 Jun, 2022
❓❓Ik snap er niks van! Met grote regelmaat kom ik tijdens het verwerken van een quickscan online prospectreis voor één van mijn opdrachtgevers een verscheidenheid aan pitches en stijlen tegen. Dat is zonde, want de potentiële klant raakt hierdoor in verwarring 💁.
By YSSO 21 May, 2022
Zelfsturing zorgt voor veerkracht Organisaties hebben steeds vaker te maken met snelle veranderingen 🚧. Zij komen daar nauwelijks onderuit door allerlei externe onzekerheden. Tegelijk hebben veel werknemers behoefte aan andere werkvormen 🎶.
By YSSO 12 May, 2022
Alleen ga je sneller 🚀 maar samen kom je verder 🏁 Als je te horen krijgt dat je een nieuwe dienstverlening in 6 weken tijd moet bedenken & lanceren, dan denk je in eerste instantie: “hoe dan?”
By YSSO 04 May, 2022
Nieuwe klant haakt af na lezen Google review Potentiële klanten kijken op Google reviews wat er over jouw bedrijf staat geschreven. Natuurlijk weten deze prospects wel dat een aantal zijn geschreven door bekenden 💯 en een aantal zijn gepost door azijnzeikers 😡 . Het is belangrijk dat de gemiddelde score boven de 4 staat en dat je altijd netjes reageert op alle reviews.
Meer Posts
Share by: